Den nye Superb har fået øget sin akselafstand med otte cm, og slår dermed den nye VW Passat med ni cm. En god del af dette vokseværk kommer især bagsædepladsen til gode, hvor der også udvides i bredden. Ved bagsædet er der syv cm mere albuerum og ved forsæderne fire cm.
Trezoners klimaanlæg
Bagsædepassagererne kan nu have deres eget mikroklima, for Superb kan leveres med trezoners klimaanlæg.Også bagagerummet, der ellers var enormt i forvejen, vokser – med 30 liter til 625.
Derimod er den finurlige bagklap med dobbeltfunktion forsvundet, selv om Skoda i følge Motors oplysninger næsten til det sidste arbejdede på en model med og en uden funktionen. Twindor gik ud på, at man selv kunne vælge, om bagklappen kun skulle åbne som en traditionel sedan-klap eller som stor femdørs.
Nu er Superb femdørs og med mulighed for elåbning og med styring af denne med foden.
Stationcar kort efter
En stationcar kommer også, og den er klar til salg et par måneder efter hatchback’en.Skodas slogan ”Simply clever” har hidtil givet sig udtryk i bl.a. en paraplyholder i den ene bagdør. Den gimmick er nu opgraderet til at gælde begge fordøre.
Automatgear og firehjulstræk
Trods vokseværket er den nye Superb lettere end den nuværende. Takket være Volkswagens fleksible MQB-platform, som blandt andre VW Passat benytter, har Superb tabt sig ”op til” 75 kg.
Motorprogrammet er kendte varer fra Volkswagens hylder: 1.6 diesel med 120 hk og som i en Green Line-udgave kører 27 km pr. liter samt 2.0 diesel med enten 150 eller 190 hk. Benzinprogrammet strækker sig fra 125 til 280 hk.
Alle motorer undtagen den mindste benzinmotor kan fås med dobbeltkobling, ligesom firehjulstræk også er en mulighed til nogle varianter.