Mens europæiske og japanske bilproducenter gør klar til at lancere deres første elbiler, er kinesiske BYD Auto i færd med at give sin elbil e6 en ansigtsløftning. Det sker under navnet e6 Premier.

BYDs stand er udformet som en stor lynladestation magen til dem, firmaet har opført nogle stykker af i Kina.
Kun elektriske biler
Det er da også elbiler, herunder opladningshybrider, der fylder op på den store stand. Almindelige benzindrevne BYD-modeller er ifølge de tilgængelige oplysninger ikke med i USA.

Selv om man i Detroit kan se en ansigtsløftet e6 betyder det ikke, at bilen har været til salg længe. Den er officielt ikke til salg endnu, ikke en gang i Kina.
Stortest med taxier
Til gengæld kører i Kina en større testflåde som taxier. Det foregår i BYDs hjemby i Sydkina, Shenzhen. Her har eltaxierne allerede tilbagelagt 600.000 km.
e6 Premier har et kæmpe batteri med 75 kWh energi, hvilket skulle række til 300 kms kørsel. De 300 km var også den rækkevidde, BYD angav på biludstillingen i Beijing i april 2010, mens det tidligere har heddet 400 km.
