Den store, elegante todørs bil får sin debut på biludstillingen i Genève, efter at en yderst vellignende konceptudgave blev vist på Frankfurt-showet for et halvt år siden.
Tager kurver som en motorcykel
Mens formgivningen således ikke er noget stor nyhed længere, benytter Mercedes-Benz verdenspremieren på produktionsudgaven til at fortælle om en teknisk nyskabelse.
S-klasse Coupé bliver første model med aktiv kurvehældning. Det er muligt med ekstraudstyret Magic Body Control, der debuterede i S-klasse sedan, hvor det kan udjævne huller og bump på den mest forbløffende måde.I coupéen får systemet yderligere en funktion. Ved kørsel i kurver kan den aktive affjedring sørge for at hælde karrosseriet modsat af det normale. I stedet for at krænge udad i kurven, hælder bilen ind som en motorcyklist eller skiløber.
Ifølge Mercedes bliver det dermed både sjovere og mere komfortabelt at køre på især kurvede landeveje, fordi den sideværts påvirkning af kroppen mindskes.
Citroën kunne i 1990erne
Det minder en del om det system, Citroën i 1990erne kunne tilbyde til Xantia. Her kørte bilen fladt gennem kurver.
Den store coupé leveres under navnet S 500 Coupé med en 4,7 liters benzinmotor med 455 hestekræfter og 700 newtonmeter.