![Bilister på vej mod København bliver effektivt mindet om, at her er en mulighed for at skifte til tog. Illustrationer: Cobe & Dissing+Weitling](/sites/default/files/d6images/koege-nord-station-mv.jpg)
De 110.000 daglige bilister på Køge Bugt Motorvejen får nu udsigt til en byggeplads tværs over den ottesporede motorvej. Om to år bliver byggepladsen forvandlet til en spektakulær stationsbygning.
Det er den kommende Køge Nord Station, som nu er under opførelse med usædvanlige placering. Stationen skal betjene både S-togslinjen mellem Køge og København og ikke mindst den kommende højhastighedsbane København-Ringsted.
225 meter lang gangbro
![Udsigten fra den lukkede gangbro ud over motorvejen. Den markante station er tegnet af Cobe & Dissing+Weitling.](/sites/default/files/d6images/koege-nord-station-udsigt.jpg)
Køge Nord Station bliver en ny port til København, hvor for 90.000 dagligt vil passere og 8.000 på sigt vil bruge til at stå af eller på eller skifte.
Parkér og rejs
Ved stationen anlægges et stort parkér og rejs-anlæg, der angiveligt bliver det største i Norden.
![Der anlægges et stort antal parkeringspladser lige ved den nye pendler- og skiftestation.](/sites/default/files/d6images/koege-nord-station-pr.jpg)
Fra stationen bliver der nemlig hyppig og hurtig forbindelse til København, ned til 20 minutter til centrum.
Der er ingen oplysninger om, hvorvidt man skal betale for at parkere ved stationen.