Set med danske øjne var det ikke det mest smarte, at Chevrolet i første omgang kun lancerede mellemklassebilen Cruze som sedan. Hos de fleste bilmærker er den slags næsten usælgelige.

Det sker på Paris-udstillingen - eksakt to år efter at den firedørs havde premiere samme sted.
Showcar
Bilen kaldes en showcar-version, men det indebærer stort set kun, at bilen har blå forlygter og lidt for store hjul.

Cruze hatchback har et meget skrående bagparti, nærmest coupéagtigt, med en kort udhæng bagtil.
Knap 400 liter bagage
Som det ofte er tilfældet, har den femdørs et mindre bagagerum end den firedørs efter de officielle målemetoder.
Cruze sedan rummer 450 liter, mens hatchback har ”tæt ved 400 liter2. Det skal nok forstås som under 400 liter, hvilket dog stadig er mere end f.eks. Kia Ceeds 340 liter.
Selv om sedan’er i den lille mellemklasse ikke er populært hos danskere og andre vesteuropæere, har Cruze klaret sig hæderligt hidtil i Danmark.
Cruze nr. ti på hitlisten
Otte måneder ind i 2010 er Cruze den 10. mest solgte model i sin klasse. Godt 600 er der indregistreret i år.
Det får Chevrolet til i sin globale pressemeddelelse at nævne, at Cruze er den mest solgte sedan i sin klasse i mange af ”Europas større markeder”, heriblandt Danmark.
Det dækker dog blot over, at Cruze sælger bedre end de to andre, Mitsubishi Lancer og VW Jetta.