Peugeot har tre store og spændende nyheder på Paris-udstillingen: Peugeot 508, 3008 Hybrid4 (verdens første dieselhybrid) og Peugeots første elbil, Ion. Men der er faktisk en fjerde nyhed, som de tre første fuldstændig skygger for: Konceptbilen HR1.

Smugkik på 208
I stedet kan HR1 ses som et varsel om Peugeot 208, der vises i produktionsklar udgave i slutningen af næste år.
Man skal særligt hæfte sig ved frontdesignet, som nok er en god lighed med fronten på 208.
Showbilen har også spændende teknik. Peugeot eksperimenterer videre med sin hybridteknik, Hybrid4, som netop er præsenteret i 3008. I 3008 er drivkraften en stor dieselmotor, mens det i HR1 er Peugeot-Citroën-koncernens kommende små benzinmotorer, der driver værket.
Trecylindret motor med 110 hk

Sammenlagt råder føreren dermed over 137 hk, og alligevel får benzinbilen en rekordhøj benzinøkonomi, nemlig 28,5 km pr. liter. I CO2 hedder det 80 gram pr. km.
For dyrt til 208
Selv om benzin-hybridteknikken nu vises i en 208-forløber, er det langt fra ensbetydende med, at 208 får rigtig hybridteknik. Dertil er systemet formentlig alt for dyrt.
Hvis konceptbilen også muterer til en slags 208 SUV - en afløser for 1007? - virker det mere plausibelt, at en livsstilbil kunne bære den dyre teknik. Men det er ren spekulation.