Er der plads i verden til endnu et lille, eksklusivt bilmærke? Det tror den flamboyante, 80-årige italienske forretningsmand Gian Mario Rossignolo, der har en fortid som direktør for Lancia og marketingchef hos Fiat.

Debut på Genéve-salonen
Genopstandelsen sker på Genéve-udstillignen 1. marts, hvor De Tomaso Automobili S.p.A. vil lancere en færdig model, der bærer projektnavnet SLC. Det står for sport, luksus og bil (car), og der er tale om en crossovermodel med firehjulstræk, altså en blanding af formentlig sedan og SUV. Den menes at skulle konkurrere mod blandt andre de dyre versioner af BMW 5 GT og Audi A7.

Bilen er designet af Pininfarina, og den skal bygges på en tidligere Pininfarina-fabrik i udkanten af Torino. Produktionen skal gå i gang i 2012.
Også coupé og sedan
Ud over denne crossover-model har det nye De Tomaso planer om en sedan og en coupé. Sidstnævnte skal efter planen årligt bygges i 2.000 eksemplarer, mens der skal komme 3.000 af såvel sedanen som crossoveren.

De Tomaso-mærket blev grundlagt 1959 i Modena af den tidligere argentinske racerkører Alejandro De Tomaso. Mærket blev berømt for tre coupéer, Vallelunga fra 1963,Mangusta fra 1966 og Pantera fra 1970.