Den ser vild ud, Renaults konceptbil Captur. Dramatiske linjer, klap-op-døre, enorme 22 tommer hjul og en spooky kabine.

Showbilen ser endnu mere dramatisk ud, end da den stod på dette års biludstilling i Genève, da Motor får lov at tage konceptbilen med ud i virkelighedens solskin.
Den kan køre - lige akkurat

Køre kan den også med sin helt nyudviklede 1,6 liters dieselmotor med 180 hestekræfter. Men køreoplevelsen i den håndbyggede kulfiberbil er jammerlig. Det imponerende er, at den overhovedet kan køre.
Men det handler lige nu ikke om teknik, men om design og idé. Da Captur blev præsenteret i Genève hed det sig, at vi her så et nyt udtryk for Renaults kommende design, særligt fronten.
"Overvejer seriøst"

Men den spøjse konceptbil er mere end blot et designstudie, afslører Renaults chef for konceptbiludvikling, Axel Breun, da han viser Captur frem.
- Vi overvejer seriøst en kompakt crossover-model, siger Axel Breun.
Captur er 4,15 meter lang, hvilket kunne indikere, at den er en slags Clio SUV. Men en produktionsmodel kunne få helt andre dimensioner og f.eks. rykke op i Mégane-størrelse.