Kun få måneder efter introduktionen af den nye Audi A6 er fabrikken klar med en mindre opgradering af lillebroderen A5. De nye former omfatter alle karrosserivarianterne Coupé, Cabriolet, Sportback samt sportsudgaven S5.
Udvendigt er det nye forlygter i samme stil som hos Audi A6 samt grillen mellem forlygterne, der er de mest synlige ændringer. Forlygterne fås med xenonlys i kombination med de let genkendelige LED-kørelyslygter.
Trykladede motorer

Mest økonomisk er 1.8 TFSI-motoren, som er blevet fornyet helt fra bunden. I A5 Coupé kører denne 4-cylindrede motor med 170 hk op til 17,5 km/l, hvilket er 21 procent bedre end hidtil. Den mest ølonomiske dieselmotor er 2.0 TDI i udgaven med manuel gearkasse og en ydelse på 177 hk. Den kører i A5 Coupé op til 21,3 km/l.
Kraftoverføring

En nyhed i A5-modelrækken er den elektromekaniske servostyring – en elektromotor genererer den servohjælp, der passer til hastigheden. Den elektromekaniske servostyring er direkte forbundet med tandstangen. Under opbremsninger på et underlag med uens friktion hjælper servostyringen føreren med at holde bilen på ret kurs. Den nye servostyring reducerer brændstofforbruget pr. 100 km med op til 0,3 l, fordi der ikke bruges energi under ligeudkørsel.
Audi A5 bliver introduceret på det danske marked sidst på året. Prisen er endnu ukendt.