Længere, bredere, lavere. Og ikke helt så outreret længere. Honda er klar med en fornyet Civic, der nok har bevaret den nuværende models markante design, men det er blevet glattet en del ud.

Nu med bagrudevisker
Ja, Civic er blevet så ordinær, at den har fået bagrudevisker. Det skal ejerne nok blive glade for.
I kabinen har Civic bevaret de specielle instrumenter, hvor det centrale instrument i selve instrumenthuset stadig er en stor omdrejningstæller, mens speedometret er digitalt og sidder en etage højere oppe.

Tre motorer med stop-start
Motorprogrammet hedder stadig 1.4 benzin, 1.8 benzin og 2.2 diesel, men alle har nu fået stop-start-teknik.
Særligt dieselmodellen er blevet optimeret. Den har bl.a. fået et system, der åbner og lukker for køleluften ind gennem grill’en, og en lille påklistret ”finne” på de bageste hjørner giver åbenbart det sidste halve gram CO2.

23,8 km/l
Civic 2.2 diesel vil formentlig få et officielt forbrugstal på 23,8 km pr. liter svarende til 110 gram CO2 pr. km. Den hidtidige model, der ikke har været i Danmark, kører 19,6 km pr. liter.
Civic, der lanceres i Danmark lige efter nytår, kommer kun til Europa som femdørs.
