Her er den elbil, der bliver altafgørende for Renault. Efter verdenspremieren på Zoe på Genève-udstillingen kommer den kompakte elbil til salg til oktober, og den vil i Renaults planlægning få et salg, der er mange gange større end den meget omtalte Fluence Z.E.
Renault Zoe er en elegant lille bil på 4,08 meters længde og med et aerodynamisk snit, forholdsvis lille rudeareal for at mindske solopvarmning, lang akselafstand på 2,59 m i forhold til totallængden og derfor med korte udhæng for og bag. Højden er 159 cm.
Særlig platform til elbil

Den udvendige ornamentik i form af logo, navn og pyntelister er holdt i blåfarvet krom for at signalere renhed, natur, himmel og hav. Det ser både flot og diskret ud. Zoe kan også bryste sig af at få den nye Renault-front med markant placering af logoet.
I kabinen er midten domineret af en iPad-lignende berøringsfølsom farveskærm, der betjenes på samme måde som en iPad.
210 km pr. opladning
De officielle målinger tildeler Zoe en rækkevide på 210 km, men Renault er dog realistisk og reducerer kilometerne til i praksis til 100 km i koldt vejr og 150 km i varmere vejr.
Opladning under kørsel med regenereret bremseenergi, et intelligent klimaanlæg og specielle Michelin lavfriktionsdæk skal lægge kilometer til rækkeviden. Den er dog stadig afhængig af kørestilen.
Der vil være fire muligheder for opladning. Langtidsladning natten over tager 9 timer, ladning fra stander varer 1 time, hurtigladeren, der lader batterierne 90 pct. op på 30 minutter eller måske i fremtiden udskiftning af batterierne på under fem minutter ved at køre ind på en Better Place station.