BMW sætter nu yderligere fart på sin hurtige vej frem på den globale luksus-arena. Topchef Norbert Reithofer bekendtgjorde på BMW Groups årlige finans-pressekonference, at firmaet vil sælge to millioner biler årligt allerede om fire år - i 2016.
Det er en markant og ambitiøs fremrykning, for hidtil har målet heddet to mio. biler i 2020. Det nye årstal vil så også meget passende falde sammen med BMWs 100 års jubilæum i 2016.
1,65 mio. sidste år
Baggrunden er, at det allerede går ret godt, især takket være Kina. I 2011 solgte BMW-gruppen 1,65 mio. biler.
Alle tallene inkluderer BMW-gruppens tre mærker, BMW, Mini og Rolls-Royce. Salgstallet i 2011 for BMW-mærket alene var 1,38 mio.
Hurtigere end Audi og Mercedes-Benz
Med to millioner biler i 2016 vil BMW-gruppen lægge sig pænt foran sine hjemlige ærkerivaler, Audi og Mercedes-Benz.
Audi vil nå to mio. i 2020, mens Mercedes-Benz har 1,6 mio. i 2015 som pejlemærke.
Mens BMW vokser i salgstal, stiger også overskuddet. Det nåede i 2011 op på ca. 61 mia. kr.