BMW benytter den internationale biludstilling i Beijing til at bringe os nærmere det faktiske udseende af den kommende elektriske sportsvogn i8.
Det sker med en konceptudgave af en åben version, kaldet i8 Concept Spyder. Udstillingsbilen er en anelse mere realistisk end den første konceptbil, men er stadig meget konceptagtig med overdreven og urealistisk formgivning.
Opladningshybrid med trecylindret benzinmotor
Kulfiberbilen er baseret på BMWs såkaldte Life Drive-arkitektur, der består af et baghjulstrukket letvægtschassis, som også danner basis for den lille eldrevne bybil, i3. Selve motorsystemet kalder BMW for eDrive.i8 adskiller sig fra i3 ved at være en opladningshybrid, hvor en trecylindret benzinmotor med 223 hk trækker på baghjulene, mens elmotoren yder omregnet 131 hestekræfter. De to ting kan lægges sammen, så den samlede ydelse er 354 hestekræfter. Spyderen kan accelerere fra 0 til 100 på blot fem sekunder.
Turbobenzinmotoren kan fungere som generator og enten levere ekstra strøm til elmotoren "on demand" eller ligefrem lade batteriet.
30 km pr. liter benzin
Spyder-versionen kan køre 27-30 km på batteristrøm og har en officiel brændstoføkonomi på 33 km pr. liter.
Den åbne i8 er lidt kortere og har kortere akselafstand end den tidligere viste coupé. i8 Spyder er 4,48 meter lang og har en akselafstand på 2,65 meter.