
Clio IV er samtidig den første model, der fuldt ud præsenterer den nye designstil, som Renault under ledelse af chefdesigner Laurens van den Ackers har arbejdet på de seneste to år, og som har været luftet i form af forskellige konceptbiler.
Ny Clio 100 kg lettere
I forhold til den nuværende Clio er den nye blevet 100 kilo lettere, samtidig med at den er bredere og lavere.

Den nye Clio bliver første Renault med to helt nye motorer. På dieselsiden bliver en af mulighederne en 90 hestes, der klarer 31,3 km pr. liter og har et CO2-udslip på 83 gram pr. km.
23,3 km pr. liter benzin
Desuden introducerer Renault sin første trecylindrede benzinmotor med turbo. Den er på 0,9 liter, men yder 90 hk og har et drejningsmoment på 135 Nm. Ved blandet kørsel er benzinøkonomien 23,3 km/l.

Stor tablet-pc er Clios kontrolpult
En anden betydningsfuld nyskabelse er det, som Renault har døbt "R-Link", og som fås som ekstraudstyr.
R-Link styrer stort set alt via en syv tommer skærm placeret lige til højre for føreren. Her kontrolleres funktioner som klimaanlæg, radio og navigation. Desuden fungerer skærmen stort set som en tablet-pc, der kan være online og bl.a. downloade apps til bilen og tjekke mails.

Ikke som tredørs, men snart som stationcar
Den nye Clio kommer ikke som tredørs. Den version er opgivet. Men til foråret suppleres den femdørs hatchback med en stationcar.