Lille Panda går offroad

Fiat Panda vises nu i en offroad-version med både firehjulstræk og et mere rustikt udseende. Panda er eneste terrængående bil i den helt lille klasse.

4x4-versionen af Fiat Panda har forøget frihøjde og offroad-look.
Nyt om biler

Fiat holder fast i, at Panda skal tilbydes i den usædvanlige offroad-version – noget helt unikt i mikrobilsklassen.

Den nye Panda, der debuterede for knap et år siden, vises nu i en terrængående version kaldet Panda 4x4.

Fiat Panda 4x4 har fået tilført de obligatoriske SUV-designelementer. 4x4-versionen fås i to selvstændige farver, Sicilien-orange og denne Toscana-grøn.
Fiat Panda 4x4 har fået tilført de obligatoriske SUV-designelementer. 4x4-versionen fås i to selvstændige farver, Sicilien-orange og denne Toscana-grøn.
Fiat har en lang tradition med at tilbyde små firehjulstrukne personbiler med rimelige terrænegenskaber.

Fra vinbønder til storbyungdom

Behovet var oprindelig bl.a. vinbønder med skrående og fedtede vinmarker og beboere i Italiens bjergområder. Nu retter den nye Panda 4x4 sig i lige så høj grad mod byboere, der enten vil have den, fordi den ser smart ud, eller fordi de har en fritidsaktivitet, hvor firehjulstrækket kan være nyttigt.

Panda i SUV-version vises på Paris-udstillingen sidst i september. At bilen kommer til Danmark kan ikke udelukkes, oplyser den danske importør. Import af Panda 4x4 er ”under overvejelse”. I givet fald bliver det tidligst primo 2013.

Automatisk firehjulstræk

I kabinen har designerne tilføjet dette grønlakerede instrumentbord og lidt anderledes designede sæder.
I kabinen har designerne tilføjet dette grønlakerede instrumentbord og lidt anderledes designede sæder.
Den nye Panda 4x4 har et automatisk firehjulstræk-system, hvor kræfterne fordeles mellem for og bag efter behov. Det sker via to differentialer, en elektronisk styret kobling og elektronisk spærredifferentiale.

To motorvarianter tilbydes: 0.9 Twinair benzin med 85 hestekræfter og 1.3 Multijet diesel med 75 hk.