Honda vil tilbage i bilernes superliga, der hvor man skal kunne køre om kap med Ferrari og de mere voldsomme Porsche-modeller.
Det varer stadig en stund inden den næste NSX er klar, men et eksemplar, der stadig kaldes et koncept, havde premiere på Genève-udstillingen i marts. Egentlig var det en verdenspremiere, for det er første gang, man ser bilen i Honda-version.
Honda har tidligere udstillet Acura NSX, som er det navn, bilen skal sælges under i Nordamerika.
Centermotor og firehjulstræk
![Honda NSX kaldes stadig et koncept, så små ting kan blive ændret. Bilen har 19 tommer hjul for og 20 tommer bag.](/sites/default/files/d6images/honda-nsx-geneve-bag.jpg)
Det sidste ved Honda muligvis ikke selv endnu.
I forhold til første generation, der var i produktion fra 1990 til 2005, får den nye hybridteknik - kaldet Sport Hybrid SH-AWD, hvor forkortelsen står for Super Handling All-Wheel Drive. Det giver både mulighed for firehjulstræk og vil holde brændstofforbruget nede.
Kortere end den gamle
Den nye NSX bliver en anelse kortere, men får større akselafstand end den gamle. Længden bliver blot 4,33 meter, akselafstanden 2,56 meter.
Produktionen begynder i 2015, men det bliver formentlig først i første halvdel af 2016, at bilen kommer til Danmark.
Usædvanligt for en japansk virksomhed lader Honda sit flagskib udvikle primært i USA, men med bidrag fra Japan og Europa. Det bliver også i USA, at bilen til sin tid skal fremstilles. Det vil ske i Ohio.