Citroën fortsætter i højt tempo sit arbejde med at opbygge et nyt bilmærke. Med debut på den store kinesiske biludstilling i Shanghai i næste uge vises det, som skal blive til den fjerede model i DS-serien.

Første SUV fra DS-mærket
Mens DS5 er en slags hatchback med SUV-stil, toner Wild Rubis rent flag og skal blive til en stor SUV. En blanding af styrke og raffinement, siger Citroën.
Konceptbilen er 4,70 meter lang – en anelse mere end BMW X3 og Audi Q5 – og har en meget stor akselafstand på 2,91 meter.
Opladningshybrid

Dermed er det næsten givet, at bilen har firehjulstræk – forbrændingsmotor for og elmotor bag.
Citroën (og søstermærket Peugeot) har tidligere annonceret, at man vil lancere en diesel-opladningshybrid. Den vil teknisk minde om Volvos V60 Plug-In. Den nye DS SUV kunne meget vel blive første Citroën-model med denne dyre teknik.
DS er Citroëns store satsning i Kina
Verdenspremieren i Kina – efter en snigdebut på et fransk vinslot – er ikke tilfældig. Ud over at også den enorme konceptbil Numero 9 og DS5 havde verdenspremiere i Kina, så er landet det vigtigste marked for Citroën DS.
Citroën er ved at opbygge et stort og helt selvstændigt forhandlernet i Kina, som kun skal sælge DS og ikke Citroëns normale C-modeller. Inden længe har DS også sin egen fabrik i Kina.
Kina først med DS World
For at understrege Kinas store betydning, har Citroën netop åbnet et stort prestige udstillingscenter, DS World, på en af de dyre adresser i Shanghai. Det er verdens første af sin slags ; først til efteråret åbner DS World nummer to hjemme i Paris.