
Den fem personers Golf Plus ser dog ud til at skifte navn til Golf Sportsvan i den kommende generation. Det er i hvert fald navnet på det ”nær-produktions koncept”, som VW viser på Frankfurt-udstillingen.
Det er ellers et navn, som Toyota har brugt i Danmark i årevis på gulepladeversionen af Verso.
Ikke meget "koncept"

VW beskriver MPVens design som ”sporty”, men første indtryk er nu en ret kantet og konventionel familiebil.
Fleksibelt bagsæde
Det praktiske ser dog indiskutabelt ud til at være endnu højere prioriteret end i den nuværende model. Bagsædet kan nu justeres hele 18 cm i længderetningen. Bagagerummet sluger 498 liter, 74 mere end Golf Plus. Med bagsædet lagt ned, kan der være op til 1.500 liter bagage.
Sportsvan er 13 cm længere end den femdørs Golf og har en akselafstand, der er fem cm større.
Udstyr og motorprogram vil ikke adskille sig særligt fra den almindelige Golf. Det indebærer bl.a. en Blue Motion-version med 1,6 liters dieselmotor og en officiel brændstoføkonomi på 27,0 km pr. liter, svarende til 95 gram CO2 pr. km.