Det var Renault, der i sin tid lancerede MPV-begrebet i Europa med den syvpersonres Espace, der kom første gang i 1984. Men meget er sket i bilmoden siden, og femte generation Espace bliver helt anderledes.

Tre sæderækker
Der er stadig tale om en stor bil på 4,85 meters længde og med tre sæderækker, men konceptet er lavere, låner designelementer fra de populære SUV-modeller og vel også lidt fra Renaults egen aparte Vel Satis.
Der er tale om en konceptbil, men grundlæggende vil bilen ikke være meget anderledes, når den får verdenspremiere på Paris-udstillingen om et år – formentlig under Espace-navnet.

Det "rigtige" karrosseri
Selve karrosseriet bliver der ikke ændret meget på, måske bortset fra den lidt mærkelige konstruktion ved den bageste hjørnestolpe, der ikke giver meget udsyn fra tredje række.
Fælge, sidespejle, grill, baglygter, tag mm er derimod kun til ære for konceptet.
Ud over at gøre karroseriet mere smart, vil Renault sætte nyt liv til denne niche ved at gøre multibilen mere premium. Hvordan det skal ske, er svært at bedømme ud fra konceptet, der er ekstra luksuriøs.

Dørene på Frankfurt-modellen er traditionelle, om end bagdørene hængslede bagtil, så produktionsmodellen får næppe skydedøre – som gør sig dårligt i en lav bil – og bagdørene vil formentlig åbne på normal vis.