60 sekunder tager det at finde, booke og betale sin færgebillet med en iPhone. Det lover Mols-Linien i forbindelse med, at rederiet lancerer en stærkt forbedret mobil-app med direkte booking-mulighed.
Dermed er Mols-Linien første større danske rederi med den fikse mulighed, idet man på Scandlines’ app kun kan finde afgange, men ikke bestille billetter uden at ringe op, mens Færgen tilsyneladende slet ikke har en app.
Foreslår billigste mulighed
App’en foreslår ifølge Mols-Linien altid den billigste billet på hver afgang, men man kan også vælge andre billettyper. Har man købt billet på en pc, kan billetten hentes over i app’en, så billetterne er samlet på mobilen.
Via app’en kan man følge ønskede afgange, og har man booket en afgang, får man automatisk besked, hvis der er ændringer i sejlplanen.
Ikke for Android og Windows
Den nemme adgang til billetkøb gælder kun brugere af iPhone, idet Mols-Linien lader brugere af Android- og Windows-telefoner sejle deres egen sø. Der er ingen aktuelle planer om versioner til disse telefontyper.