Ford udvider efter sommerferien sit store program af varevogne med en helt ny og lille varevogn. Transit Courier skal tage kampen op med de ret få modeller i denne klasse, bl.a. Fiat Fiorino og Citroën Nemo.

Op til 26 km pr. liter
I den mest sparsommelige udgave, 1.6 Durarorq TDCi med 95 hk, er de officielle brændstoføkonomi 26,3 km pr. liter. Det giver en CO2-udledning på 100 g/km.
En benzinudgave, 1,0 Ecoboost med 100 hk. præsterer 19,2 km/l og 119 gram CO2.
Minivarebilen fås med Fords stemmestyrede kommunikationssystem, der indeholder automatisk nødopkald, hvis en telefon er tilkoblet. Der er også mulighed for bakkamera, hvor skærmen er integreret i bakspejlet.
Mindre sikkerhed end B-Max

Førerkabinen har en række praktiske aflægningspladser, heriblandt en stor centerkonsol med plads til A4-formater og små laptops samt en overliggende hylde i hele kabinens bredde. Der er også skuffer under sæderne.
LÆS OGSÅ: Fiat Ducato er Årets Varebil 2014
Ford Transit Courier har kun mellemnavnet tilfælles med den ”rigtige” Transit. Courier er langt hen ad vejen baseret på B-Max, den kompakte MPV med skydedør.
Prisen begynder ved 101.804 plus levering og moms for en 1,0 Ecoboost.1,6 TDCi med 95 hk koster 98.552 kr. – igen uden levering og moms – mens den tredje motorvariant, 1 5 TDCi med 75 hk, koster fra 92.479 kr.