Hyundai vil være frisk i miniklassen

Et langt mere dynamisk design end hidtil kendetegner den næste Hyundai i20. Den skal kæmpe om opmærksomheden op Paris-udstillingen med Skoda Fabia og Opel Corsa.

Hyundai i20 årgang 2015.
Nyt om biler

En helt ny Hyundai i20 er klar til kunderne til foråret, og nu får vi en forsmag på, hvordan nyheden kommer til at se ud.

Kort efter at Opel, Mazda og Skoda har udsendt henholdsvis fotos af ny Corsa og Mazda 2 og tegning af ny Fabia, gør Hyundai forhåndsreklame for sin nye minibil, i20.

Alle fire får verdenspremiere på Paris-udstillingen til oktober.

SE OGSÅ: Ny Fabia bliver stram i betrækket

Forskønnende tegninger

Hyundai i20 får et langt mere dynamisk udseende end dagens model, selv om tegningen her nok strammer designet en smule.
Hyundai i20 får et langt mere dynamisk udseende end dagens model, selv om tegningen her nok strammer designet en smule.
Det sker med tegninger, der tydeligvis er ført med ret frimodig hånd og givetvis giver et mere smart indtryk end selve bilen i stål og plast kan opvise.

Ikke desto mindre ser der ud til at være hold i Hyundais anprisning af bilen: ”Den markante og aggressive frontprofil, den sportslige taglinje og den karakteristiske sekskantede kølergrill samt de mørke c-stolper er alle designelementer, der er med til at forstærker det sportslige udtryk på ny Hyundai i20. Bagtil er udtrykket også dynamisk.”

Det står i kontrast til dagens model, som ved sin præsentation præcis seks år tidligere skulle have et modent, stilfuld og voksent design. Hvilket i praksis blev en anelse forsigtigt og anonymt.

Designet i Tyskland

Den nye i20 er designet og udviklet på Hyundais design- og udviklingscentre i Tyskland.

Efter verdenspremiere på Paris Motorshow forventes i20 at komme til Danmark i løbet af foråret.

SE OGSÅ: Opel Corsa i helt nye klæder