
Mod merpris kan forlygterne nu være af den avancerede LED-type med matrix-teknologi, der gør det muligt at belyse helt bestemte områder af vejen og f.eks. ”slukke” lyset rundt om en modkørende, så det er muligt at køre med fjernlys hele tiden.
Navigation med kort i høj opløsning
Audi fremhæver infotainment-systemerne, som fås i adskillige udgaver. Det dyreste navigationsanlæg bruger en ottetommers skærm og har en særlig højtydende grafikprocessor. 4G-kommunikation giver hurtig adgang til en del online-tjenester.

Komfort- og sikkerhedsudrustningen omfatter adaptiv fartpilot med stop & go-funktion, radarbaseret advarsel mod biler i blinde vinkler bagude og aktiv vognbaneassistent.
Mange og stærke motorer
Den nye A6 bliver veludrustet, når det gælder motorer. Europæiske kunder kan vælge mellem tre benzinmodeller med enten 190, 251 eller 333 hk, mens dieselprogrammet består af fem varianter med ydelser på 150, 190, 218, 272 og 326 hk.
Mindre motorstærke versioner kan dog tænkes at komme senere.
Brændstoføkonomien er forbedret med op til 25 procent, og en 190 hestes 1.8 TFSI kører nu 17,5 km pr. liter. 2.0 TDI med 150 hk er god for 23,8 km pr. liter.
Farvel til Multitronic
Gearkasserne er enten sekstrins manual eller svvtrins S-Tronic dobbeltkoblingsgearkasse. Når det gælder forhjulstrukne modeller, erstatter det nye dobbeltkoblingsgear Multitronic, der gennem mange år har været Audis CVT-gear. Den kraftige diesel er kombineret med en ottetrins automatgear kaldet Tiptronic.

Alle modeller har køreprogrammet ”Drive Select” som standard. Desuden kan vælges to forskellige sportsaffjedringer og en adaptiv luftaffjedring.
Semi-offroaderen Allroad Quattro, der er baseret på stationcaren og har hævet undervogn, tilbydes med valg mellem fire V6-motorer – 3.0 TFSI og tre udgaver af 3.0 TDI. Adaptiv luftaffjedring er standard.
Den opdaterede A6 kan fås fra ”efteråret” oplyser Audi uden at være mere specifik.