I begyndelsen af 1990'erne udfordrede Honda de etablerede superbilsproducenter med sportsvognen NSX, som den dag i dag anses for at være en milepæl i sportsvognshistorien.
I USA blev den solgt under Acura-mærket, som er Hondas svar på Lexus og Infinity, og derfor er det også Acura, der står som fadder til den nye model.
I modsætning til den originale NSX, der blev bygget i Japan, skal den nye model fremstilles i USA.
V6-centermotor
NSX har en V6-centermotor, der er monteret på langs og udstyret med dobbelt turbo og koblet til en dobbeltkoblingsgearkasse. Derudover har bilen tre elmotorer, som skal give bilen endnu skarpere reaktioner og præstationer, og som samtidig kan bruges alene uden forbrændingsmotoren i et såkaldt Quiet-modus over kortere afstande.
Udover Quiet kan føreren vælge Sport, Sport+ eller Track (racerbane), og de fire indstillingsmuligheder justerer motorstyring, gearkasse, speeder- og styretøjsrespons.
I USA forventes priserne at starte ved 150.000 dollar, når bilen kommer på markedet senere i år.
Den danske importør har planer om at have den i programmet sidst på året.