Suzuki udforsker SUV-genren ved at vise en bil, der med 3,70 meter i længden ikke er større end mikrobilen Celerio. Dermed går Suzuki helt ned i A-segmentet med tidens populære crossovers, mens andre bilmærker lige er nået til det større B-segment.
iM-4 er en konceptbil, men den produktionsudgave, der kommer i andet halvår af, vil nok ikke afvige voldsomt fra iM-4.Så der er udsigt en ny Suzuki-mikro med væsentlig mere karisma end Celerio, som lanceres netop nu.
Ny platform
iM-4 er baseret på en helt ny platform, som skal bruges til en lang række nye Suzuki-modeller. iM-4 bliver altså ikke teknisk beslægtet med Celerio.
Med den nye platform rydder Suzuki op i sin teknik, idet mærket i fremtiden vil bygge alle sine biler på tre platforme i stedet for fire.
Også større model
En anden ny og større konceptbil, iK-2, er bygget på samme basis som iM-4.
Suzuki siger, at iM-4 får ”mild hybrid”-teknik, men det fremgår ikke, hvad der ligger i det. Peugeot bruger samme betegnelse, og her er der ”blot” tale om en udvidet form for stop-start-teknik.