
Men selv om der er tale om en sedan, og premieren er henlagt til Tyrkiet, er bilen i høj grad relevant for Europa.
Den endnu navnløse sedan, der skal afløse Linea-modellen, får næste år følgeskab af en hatchback og formentlig samme år en stationcar. Begge modeller er særligt udviklet til Vesteuropa, og med stationcar-versionen får Fiat en sådan biltype for første gang siden Stilo Multiwagon udgik i 2008.
Ægea er et projektnavn

Navnet med et gode danske ’æ’ i henviser til Ægæerhavet, som ligger mellem Europa og Asien, og som samtidig ligger ud for Tyrkiets kyst, og navnevalget symboliserer en bro mellem øst og vest.
Æ er latinsk ligatur
Bogstavet æ er ikke så dansk, som man skulle tro. Det stammer oprindeligt fra latin, dvs. det alfabet vi bruger den dag i dag. I middelalderens latin brugtes æ som en sammentrækning af a og e, og det gør æ stadig i engelsk og fransk. Det kaldes en ligatur, dvs. at æ ikke opfattes som et selvstændigt bogstav, men som en sammensmeltning mellem a og e.
Tilbage til bilen. Den viste sedan har en længde på 4,50 meter, en bredde på 1,78 m, en højde på 148 cm og en akselafstand på 2,63 m.
Platformen skulle være den samme som bruges til bl.a. Fiat 500L og 500X.

Designet i Italien, udviklet i Tyrkiet
Ægea er designet i Fiats designcenter i Torino, Italien og udviklet i Tyrkiet af Fiats joint venture-partner Tofas, som også skal stå for produktionen af den nye bil.
Det sker på den store fabrik i Bursa, Tyrkiet. Flere end 400.000 biler produceres årligt her, bl.a. Doblò, Qubo og Fiorino.