Bilen her ligner en miniature Captur med SUV-look, men er en mikrobil på størrelse med Renault Twingo og er blot 3,68 meter lang og 1.58 meter bred.
Det er Renaults storsatsning på det boomende indiske marked, hvor bilen bl.a. skal lokke med en høj køreposition, som er praktisk til bykørsel, crossover-looket samt usædvanligt udstyr i klassen som en stor skærm fra Renaults Medianav.Måske Europa senere
Bilen kan senere blive interessant for Europa, selv om Renault ingen aktuelle planer har om at sende bilen til vores del af verden. Men det kan ske, hvis bilen bliver en succes i Indien. Det har Renaults topchef Carlos Ghosn tidligere sagt, før bilen blev afsløret.
Ifølge Motors oplysninger er den indiske mikrobil trods sit udseende og sin størrelse baseret på den platform, der benyttes til alle Dacia-modeller, og bilen vil derfor ret nemt kunne bygges på Dacias fabrikker i Rumænien eller Marokko.
KWID bygges i Indien.
Dacias første mikrobil
Hvis bilen skal sælges i Europa, bliver det som Dacias første mikrobil. Renault har i forvejen den baghjulstrukne Twingo i mikroklassen. Der skal dog nok ændres en del på front og hæk, hvis bilen ikke skal ligne en Renault for meget.Indtil videre skal KWID give Renault et boost i Indien. Det indiske marked med over en mia. indbyggere har potentiale til at blive et af verdens største bilmarkeder.
I øjeblikket er der blot 20 biler pr 1.000 indbyggere, hvor der er 105 i Kina og 600 i Europa.