VW vil skabe discount-mærke

Et nyt lavprismærke fra Volkswagen-koncernen vil blive lanceret om tre år, i første omgang i Kina.

Gran Santana sælges som en VW i Kina, men i fremtiden kommer der biler uden VW-logo.
Nyt om biler

Volkswagen erklærer nu officielt, at koncernen er ved at forberede endnu et bilmærke.

- Vi vil I 2018 lancere en familie af lavprismodeller bestående af en SUV, en sedan og en hatchback, siger koncernchef Martin Winterkorn til den tyske avis Bild am Sonntag.

Volkswagen har i årevis overvejet og arbejdet på et nyt discount-mærke, der skal være noget billigere end Skoda.

Primært til Asien

Lavprismærket vil i første omgang blive lanceret i Kina, hvor bilerne også skal bygges. Senere kan andre regioner komme på tale, primært i Sydøstasien. Det er usandsynligt, at billigbilerne kommer til Vesteuropa.

Bilerne vil ifølge Winterkorn komme til at koste 60.000-83.000 kr. Det er noget mere end det oprindelige mål, der lød på 45.000-60.000 kr.