![Lynk & Co har udleveret dette studiefoto, så man kan se, hvordan Lynk & Co 03 ser ud.](/sites/default/files/d6images/lynk-03-profil.jpg)
Efter sin europæiske verdenspremiere i oktober har kinesiske Lynk & Co nu haft sin første optræden i hjemlandet. Og den optræden – opført på Auto Shanghai 2017 - var mærkelig.
Standen var spærret af under hele præsentationen og en tid efter, så mediefolk, der ikke var inviteret af Lynk & Co, ikke kunne komme ind.
Verdensnyhed gemt væk
Dagens hovedperson, den kommende sedan-model 03, befandt sig inde i et glasbur, så det var umuligt for pressen at ordentlige billeder af nyskabelsen. Af en eller anden grund var en kasketklædt DJ lukket inde sammen med bilen, så hans høje musik – mest bassen - sivede ud til publikum.
![Lynk & Co 03 er en sedan og klar i Kina midt i 2018. Eneste eksemplar ved verdenspremieren i Shanghai var gemt væk i et glasbur, så den var mere end vanskelig at fotografere. Fotos: Torben Arent](/sites/default/files/d6images/lynk-03-bag.jpg)
Lige så uforklarligt var, at bilens byggesten, Volvo-Geelys CMA-platform, var anbragt i et gigantisk akvarium.
Og da Lynk & Co hidtil kun havde vist crossoveren 01, ville det være oplagt, at verdensnyheden i Shanghai ville være 02-modellen.
For oplagt at vise 02 før 03
- Ja, den hedder 03. Det ville være for oplagt at vise 02 nu. Så havde det ikke været Lynk & Co, sagde chefdesigner Peter Horbury, da han præsenterede den delvist bortgemte 03, der er en sedan.
02 bliver formentlig en hatchback.
![Lynk & Co har flere europæiske ledere. Her er designchef Peter Horburu og salgs- og marketingdirektør Allan Visser i gang med præsentationen. Begge har en fortid hos Volvo. Foto: Lynk & Co.](/sites/default/files/d6images/lynk-03-launch.jpg)
Tre modeller på et år
Tidsplanen i Kina er, at 01 lanceres sidst i 2017, 02 skulle være klar til kunder midt i 2018 og 03 sidst i 2018.
01 kommer med sikkerhed til Europa, mens de to øvrige modeller er under overvejelse til eksport.
Forsinket til Europa
Ved præsentationen i Shanghai erkendte Lynk & Cos belgiske salgs- og marketingdirektør Alain Visser, at mærkets tidsplan for eksport allerede er skredet. Lanceringen i Europa ventes nu at ske i første kvartal eller første halvår 2019. Hidtil har det heddet slutningen af 2018.
![Lynk & Co gør alt for at understrege, at man er anderledes. På standen var der kun tre biler, men bl.a. en kæmpe legeplads med gynger. Fotos: Torben Arent](/sites/default/files/d6images/lynk-gynger.jpg)
Årsagen er, at det tager længere tid end forventet at få et større, fabriksejet net af showrooms etableret. Lynk & Co vil kun sælge via nettet, men vil også have udstillingslokaler i store indkøbscentre og andre centrale steder.
Først til Berlin
Berlin og San Francisco bliver de to første steder i hhv. i Europa og Nordamerika.
Lynk & Co har en ambition om at sælge 500.000 biler årligt allerede fra 2020. Det tog søsterfirmaet Volvo 90 år at nå op på det salgstal.
![Cykler er en del af kommende Lynk-ejeres hverdag. Bilerne får nemlig indbygget mulighed for at blive lånt ud.](/sites/default/files/d6images/lynk-cykel.jpg)