Logo

Sådan er bilejerne: Se listen med 23 bilmærker

Nyheder

Nyt om trafik og biler

16. maj 2023

Gruppe af personer med billogoer som ansigter

Foto: Adobe Stock

Af FDM

Bilmærkerne og deres ejere er ret forskellige. Det er tydeligt, når man ser på besvarelserne af årets AutoIndex-undersøgelse. Men hvordan skiller mærkerne – og deres ejere – sig ud?

Mazda-ejere er blandt de bilejere, der er mest trætte af folk, der ikke holder til højre på motorvejen. Renault-ejere er vilde med blå biler, Fiat-folket foretrækker dem grønne, mens de trofaste Toyota-ejere har en forkærlighed for rød lak. Folk, der køber Suzuki, er bedst af alle til at få ekstraudstyr med i købet, og Volvo-ejere elsker bare at prøvekøre alle slags biler.

I år har vi nærlæst besvarelserne af årets AutoIndex-undersøgelse for at se nærmere på, hvad der stikker ud hos de 23 bilmærker, der indgår i undersøgelsen – og deres ejere.

Klik på bil-logoerne herunder, og se, hvad der kendetegner mærket og ejeren.

I årets første måneder svarede 25.000 bilejere på flere end 120 spørgsmål i den årlige AutoIndex-undersøgelse, der måler bilejernes tilfredshed med deres bil, forhandler og værksted. Du kan se, hvilke mærker der i år har klaret sig bedst – og værst – i vores artikel om undersøgelsen.

Læs mere: AutoIndex 2023: Et surt år for bilejerne

Svarene i AutoIndex-undersøgelsen er indsamlet og bearbejdet af Analyseinstituttet Loyalty Group, der leverer resultaterne.