Sådan er bilejerne: Se listen med 23 bilmærker

Bilmærkerne og deres ejere er ret forskellige. Det er tydeligt, når man ser på besvarelserne af årets AutoIndex-undersøgelse. Men hvordan skiller mærkerne og deres ejere sig ud?   

Gruppe af personer med billogoer som ansigter
Bilist

Mazda-ejere er blandt de bilejere, der er mest trætte af folk, der ikke holder til højre på motorvejen. Renault-ejere er vilde med blå biler, Fiat-folket foretrækker dem grønne, mens de trofaste Toyota-ejere har en forkærlighed for rød lak. Folk, der køber Suzuki, er bedst af alle til at få ekstraudstyr med i købet, og Volvo-ejere elsker bare at prøvekøre alle slags biler.

I år har vi nærlæst besvarelserne af årets AutoIndex-undersøgelse for at se nærmere på, hvad der stikker ud hos de 23 bilmærker, der indgår i undersøgelsen  og deres ejere.

Klik på bil-logoerne herunder, og se, hvad der kendetegner mærket og ejeren. 

I årets første måneder svarede 25.000 bilejere på flere end 120 spørgsmål i den årlige AutoIndex-undersøgelse, der måler bilejernes tilfredshed med deres bil, forhandler og værksted. Du kan se, hvilke mærker der i år har klaret sig bedst – og værst – i vores artikel om undersøgelsen. 

Læs mere: AutoIndex 2023: Et surt år for bilejerne

Svarene i AutoIndex-undersøgelsen er indsamlet og bearbejdet af Analyseinstituttet Loyalty Group, der leverer resultaterne.

Vil du modtage FDMs nyhedsbreve?

Tilmeld dig vores nyhedsbreve, hvis du vil holde dig orienteret om bilnyheder og forbrugerhistorier om livet som bilist.

Få FDMs nyhedsbreve