Der er grænser for, hvor meget designerne kan lege med formerne, når kasseformet rummelighed er det ultimative krav, men det er alligevel lykkedes at gøre fronterne på de nye varevogne Opel Vivaro og Renault Trafic udtryksfulde og i det enkelte mærkes stil.

Begge mærker lægger vægt på, at de nye varevogne også i høj grad har fået komfort fra personbilernes verden, bl.a. når det gælder ergonomi.
270 varianter
Som det er normalt med den slags varebiler, kan de fås i et hav af varianter – Renault opgør tallet til 270. Fleksibiliteten omfatter bl.a. to længder og to højder. Den korte version måler godt fem meter i længden, og den længste er 40 centimeter længere. Der kommer også varianter med lad, opbygninger samt busudgaver.

Bygges på hver sin fabrik
Selv om bilerne i det store hele er ens, fremstiller Renault sin version i Frankrig og Opel sin i Storbritannien.
Begge modeller lanceres i Danmark til september.
Der er indtil videre ingen bekræftelse på, at Nissan også får sin variant af bilen, NV300. Nissan’en ventes dog vist senere i år og skal i givet fald bygges på Renault-fabrikken.
LÆS OGSÅ: Ford Transit i størrelse XL