Peugeot skruer op for stilen på den kommende SW-udgave af 508, som det også er tilfældet med sedanen.
Formgivningen på SW-versionen bliver mere shooting brake end stationcar – en generel tendens i bilbranchen, særligt blandt de mere eksklusive modeller.
Lige som sedanen får også den nye SW rammeløse døre.
Se alle Peugeot-modeller på FDM biler.dk
Lavere end før
508 SW er markant lavere end sin forgænger og fem cm kortere. Det koster en smule på bagagepladsen, der går ned fra 560 til 530 liter. Med bagsædet nede øges pladsen derimod fra før – fra 1.600 til 1.780 liter.
Adgangen til bagagerummet virker god: Læssekanten er seks cm lavere end i sedanen, og åbningen er en smule bredere. Bagklappen kan åbnes med en fodbevægelse.
God bagsædeplads
Bagklappen kan åbnes med en fodbevægelse.
I 508 sedan, som Motor netop har prøvekørt, er der masser af benplads ved bagsædet, mens hovedhøjden er noget begrænset. Dét problem kan meget vel være løst i SW-modellen, som ud over en anden taglinje også er en smule højere end sedanen i det hele taget.
Se mere: Peugeot 508 - en radikal løve
To benzin, fire diesel - næsten kun automatgear
Motorprogrammet består af to nye benzinmotorer, som er baseret på 1.6 Pure Tech-motoren: 180 hk EAT8 og (i GT-versionen) 225 hk EAT8.
Motor mener
508 SW ser godt ud - med store 'løvekløer' i baglygterne. Det gode udseende er sandelig også nødvendigt, for de franske mærker er hårdt pressede i firmabilsklassen.
Dieselprogrammet består af fire varianter, baseret på henholdsvis 1.5 og 2.0 Blue HDi: 130 hk (eneste version med manuel gearkasse) 130 hk EAT8, 160 hk EAT8 og 180 hk EAT8.
EAT8 er koncernens nye ottetrins automatgear.
Danskerne kan få fingre i bilen fra begyndelsen af 2019.
Se mere: Peugeots nye superløve