Tre år efter introduktionen af den nuværende Suzuki Swift er det tid til et facelift. Visuelt er justeringerne meget små, mens der er sket rigtig meget med sikkerhedsudstyret.
Alle udgaver har nu nødbremse, adaptiv fartpilot og LED-forlygter.
Den mest solgte Action-udgave (fra 160.000 kr.) har desuden en usædvanlig lang liste med godt sikkerhedsudstyr: vognbaneassistent, blindvinkel-advarsel, advarsel med krydsende trafik under bakning, skiltegenkendelse og automatisk op- og nedblænding.

Swift fik fire stjerner i Euro NCAPs sikkerhedstest i 2017.
Citroën sparer på sikkerheden
Swifts fine sikkerhedspakke står i modsætning til den ligeledes faceliftede Citroën C3, hvor der ikke er nødbremse på de tre ud af fem udstyrsniveauer.
Se mere: Citroën C3 - Hit-bil får sofasæder
Swifts 12V-hybridteknik, som nu er standard i alle varianter, er forbedret, så systemet kan assistere oftere og længere end før – f.eks. nu også ved acceleration på motorvej. Det er muligt, fordi hybridbatteriet er øget betragteligt, fra 3 til 10 amperetimer.

Benzinmotor med mindre kraft
Benzinmotoren er også opdateret og yder nu 83 hk og 107 Nm. Det er en mindre nedgang fra før, hvor tallene hed 90 og 110.
De to ændringer giver tilsammen en anelse forbedret benzinøkonomi. Det officielle tal er øget fra 20,0 til 20,4 km/l.
Billigste Swift koster nu 146.000 kr.