Fords lille Fiesta, der i nuværende generation stammer fra 2017, kommer i begyndelsen af 2022 i en opdateret udgave.
Det betyder bl.a., at minibilen for første gang tilbydes effektive LED-forlygter og adaptiv matrix-teknik, så man altid kan køre med det lange lys.
Fiesta har også fået opfrisket design, hvor der samtidig bliver større visuelle forskelle på de tre udstyrslinjer Connected, Titanium og ST-Line plus ST-versionen.

Stor skærm og stemmestyring
Den nye Fiesta kan fås med 12,3 tommer skærm, der bl.a. kan hjælpe med information om lokale kørselsforhold eller advare om, at man er på vej mod en ensretning, f.eks. ved en motorvejsfrakørsel/tilkørsel.
Sikkerhedsudstyret er potentielt omfattende: blindvinkel alarm med Cross Traffic Alert og automatisk bremsning og vognbane-assistent. Ford oplyser dog ikke, hvorvidt det hele er standard.
Se mere: Ford fravælger nødbremse

I ST-Line-versionen kan føreren styre lyd, navigation og telefoner med stemmekommandoer.
ST med 200 hk
Fiesta fås med 1.0 benzinmotor med enten 125 hk eller 155 hk. Ved hjælp af 48 mildhybrid-systemet (48 volt) kan motoren slukke under 12 km/t.
Fornyelsen gælder også den hurtige ST, der med sin 1.5-motor yder 200 hk og har en 0-100-tid på 6,6 sekunder. Drejningsmomentet er øget fra 290 til 320 Nm. Fiesta ST har som standard 18 tommer alufælge.
Fiesta lever stille. I år er den kun nr. 10 i sin klasse med knap 900 eksemplarer solgt.
