FDMs samfundsansvar
Samfundsansvar er en naturlig del af FDMs forenings- og forretningsstrategi. Her kan du læse om vores ESG-strategi, CSR-politik og mål.

Som Danmarks største forbruger- og interesseorganisation er det naturligt for FDM at handle med omtanke i forhold til det samfund, vi er en aktiv del af.
Trafiksikkerhed og forbrugerbeskyttelse har været vores vigtigste indsatsområde siden 1909, hvor FDM blev stiftet. Vores primære opgaver er at varetage medlemmernes interesser som trafikanter og forbrugere samt at fremme færdselssikkerheden og en mere miljøvenlig trafik.
Disse samfundsmæssige forpligtelser indgår i vores vedtægter og vores trafik- og forbrugerpolitiske program. Derfor hænger vores ESG-strategi og CSR-politik naturligt sammen med vores forenings- og forretningsstrategi.
ESG-beretninger
Bilen er en del af en bæredygtig fremtid, og FDM har derfor udformet en ESG-strategi med forslag og løsninger til, hvordan vi bibeholder vores mobilitetsmuligheder i en bæredygtig fremtid. FDMs ESG-strategi løber fra 2024-2030 og dækker både FDMs påvirkning på samfundet, forbrugerne og vores egen organisation.
FDMs samfundsansvar
I FDM arbejder vi med samfundsansvar både internt i organisationen og eksternt ved at skabe bedre vilkår for den individuelle persontransport i Danmark.
For at sikre, at indsatserne bliver forankret i vores daglige arbejde, bliver tiltagene indskrevet i de årlige handlingsplaner for organisationen. Redegørelsen for, hvilket arbejde der er udført for at understøtte målsætningerne, indgår i vores årsrapport.
Handlinger og resultater fra tidligere år er beskrevet i de enkelte årsberetninger for de pågældende år.



