Motor mener: Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFLEX kan holde, hvad fabrikken lover. 28,6 km/l er flot, men det kræver uhyre påpasselighed med speederen.

Fronten har en ny form på luftindtaget og lygterne. Tågelygterne er nu placeret i udskæringer med en forkromet detalje, der slægter Opel Astra og Meriva på. De ændrede detaljer indlemmer Corsa i Opel-familien, der er blevet gennemgribende fornyet, og hvor kun Corsa manglede et nyt udtryk.
Indendøre er instrumentbordet nyt at se på, materialerne er optimeret, og indtrykket af kvalitet er forstærket. Rattet har fingernær betjening af underholdningen med højre tommeltot, og kørecomputeren bliver betjent med venstre. Som den eneste bil i denne klasse for biler på fire meter kan rattet forsynes med varme for behørig merbetaling. Sæderne er nu dybe og behagelige at sidde i. Rattet er til at justere i både højde og afstand, ligesom førersædet er til at justere i højden.

Den mest interessante er 1.3 CDTi ecoFLEX med stop-start-teknik, som på en strækning på 60 km igennem København og op ad Strandvejen, hvor der er lange stræk med 60 km/t. fartbegrænsning, kunne nøjes med at bruge 3,5 l/100 km, hvad der svarer til 28,6 km/l – det tal, som fabrikken opgiver.
Stop-start-teknikken virker ganske ubesværet, og motoren standser i samme sekund, bilen holder stille i frigear og med koblingen sluppet. Omdrejningstællerens viser lander på Autostart for at vise, at systemet er i funktion, og motoren er klar til at blive startet. Det sker ved at træde koblingen ned, hvorved motoren starter øjeblikkeligt. Så er det bare med at komme af sted. Nemmere kan det ikke være. Det er også muligt at koble systemet fra.
Foruden stop-start er den sparsommelige Corsa optimeret aerodynamisk ved at ændre luftindtagene i fronten og sænke karrosseriet 20 mm. Rullemodstanden er forbedret med lavfriktionsdæk, og transmissionen har en fået højere udveksling.
De 95 hk er fuldt udviklede ved 4.000 o/min., og det maksimale drejningsmoment på 190 Nm er til rådighed fra 1.750-3.250 o/min. Det smidige forløb giver en glat kørsel med få gearskift for spare-Corsa’en trækker rykfrit fra 1.100 o/min. i femte gear.

Priserne på den reviderede Opel begynder ved 119.900 kr. for en 3-dørs 1.0 Enjoy Edition. Den prøvede 1.3 CDTi ecoFLEX Enjoy Edition koster 163.550 kr. med tre døre og 168.550 kr. med fem døre.