Motor mener: Opel Insignia har nået Audi-niveau på både teknik, komfort og kvalitetsfornemmelse. Det er ikke så ringe!
Opel Insignia-programmet er i kraftig vækst. Nye motorer, mere teknik og flottere udstyr er netop kommet til, og sammen med bilens øvrige kvaliteter bringer det modellen helt i front.
På motorsiden er alle motorerne opdateret med ny teknik, der får dem til at gå lidt længere på literen, samtidig med at de yder lidt ekstra. Dieselmotorerne kan som noget nyt også fås i kombination med firehjulstræk, og det hele kan kombineres med automatgear, hvis man ønsker dette.

Bag rattet opleves bilen på et ligeledes højt niveau. Vi har prøvet toliters dieselmotoren med 160 hk og firehjulstræk. Firehjulstrækket er af den avancerede type, som Opel har hentet hos Saab, lige inden de to mærker skiltes. Det overfører de trækkende kræfter helt frit mellem for- og baghjul og kan tilmed fordele trækket mellem højre- og venstre baghjul, så trækkræfterne hjælper bilen med rundt i kurver og sving. Det er meget opmuntrende at køre med.
Firehjulstrækket øger den tilladte påhængsvægt med formentlig 300 kg, så bilen kommer til at trække to tons, men de endelige tal er endnu ikke klar. En fabriksmonteret trækkrog koster 15.000 kr. og inkluderer et særligt antiudskridningssystem, der griber ind, hvis påhængsvognen kommer i slinger.
De nye udgaver af Insignia kommer til Danmark efter sommerferien. Merprisen for firehjulstræk er 35.000 kr.