Motor mener: Et let facelift giver fornyet opmærksomhed, om end der er tale om et diskret facelift. Peugeot 308 er en udmærket bil, som leveres med moderne teknik og reelt god brændstoføkonomi. Priserne er sat fornuftigt.

Bag rattet er der heller ikke meget nyt. Teksturen på plastikken omkring instrumentbordet er ændret, men designet er uændret. Det betyder, at radioen fortsat kan synes lidt langt væk, hvis man er typen, der sidder langt fra rattet. Ellers er ergonomien god og pladsforholdene udmærkede. Her er rigeligt med plads til voksne, både på forreste og bagerste række. Bagagerummet er på 348 liter i femdørsmodellen og på 508 liter i stationcaren.

Priserne ligger lige op af de kampagnepriser, som Peugeot har solgt 308-modellen til den seneste tid, og dermed er Peugeot på vej tilbage som et af de mærker, hvor du får meget bil for pengene.
Udstyrsniveauet er også fint i forhold til konkurrenterne, bemærk især at håndfri telefoni via bluetooth er en del af Active-udstyrspakken. Og at Peugeot til basismodellen tilbyder en pakke med klimaanlæg, 16”-alufælge og elruder bag til 7.500 kr. I øvrigt underligt, at elruder bag ikke er standard, det har de koreanske konkurrenter.

På benzinsiden er der tre motorer alle på 1.6 liter, den mest udbredte bliver versionen uden turbo og med 120 hk. Desværre får den kun med en femtrins gearkasse, her havde et sjette trin givet lidt lavere støjniveau ved motorvejskørsel.
De øvrige to benzinmotorer har henholdsvis 156 hk og 200 hk og er deciderede sportsmodeller. Lidt interessant er det, at den svage turbovariant og basismotoren begge er opgivet til 15,6 km/l.

Peugeot tilbyder to års garanti, hvilket gør at du er bedre stillet end ved to års reklamationsret, men ikke lever op til FDMs minimumskrav om tre års garanti.