Motor mener: Renault har fastholdt ideen bag Scénic i et nænsomt fornyet ydre. Konceptet holder stadig.
Vi skal helt frem til efteråret, før danske bilkøbere kan sætte sig bag rattet af den nye Scénic. Men så er der til gengæld fyldt op på hylderne med et komplet modelprogram bestående af både den almindelige Scénic til fem personer og en forlænget udgave – Grand Scénic – som fås i udgaver med enten fem eller syv sæder.

Herfra kan man for en merpris på 30.000 kr. enten opgradere til en ny 1.4-liters turbo-benziner med 130 hk eller en 1.5-liters turbodiesel med 110 hk. Toppen af programmet udgøres af en toliters benzinmotor med CVT-gear samt en toliters dieselmotor med 130 hk.

Køreoplevelsen forstærkes i positiv retning af en mærkbart forbedret servostyring, der ligger milevidt fra forgængerens til tider nervøse opførsel. Også affjedringen er forbedret, og alt i alt virker denne nye udgave meget mere helstøbt end før.

En sjov detalje finder man ved førerpladsen, hvor instrumentbordet helt er afløst af en stor farveskærm, der kan vise alle oplysninger om fart, omdrejningstal etc. Ved siden af den fås et fabriksmonteret TomTom-navigationsanlæg til den rimelige pris af 7.900 kr., hvoraf de ca. 5.000 kr. vel at mærke er dansk afgift. Det er alligevel stærkt anbefalelsesværdigt.
Er man i markedet for denne type køretøj er Scénic III værd at vente på. Her mærker man, at Renault var pionér på området, og at der således ligger mange års udvikling bag.