Logo

Kia e-Soul - firkantet elbil

Tests

Biltest

20. august 2019

Kia e-Soul set forfra

Foto: Karsten Meyland Lemche

Søren W. Rasmussen

Elbilen Kia e-Soul er ikke bange for at skille sig ud i gadebilledet. Og er du også begejstret for designet, er den faktisk en rigtig god elbil i hverdagen.

Kia e-Soul

Advance (El)

FDMs ekspertvurdering

Kia e-Soul set bagfra

Fordele

Design / Trykskærm / Udstyr

Ulemper

Ingen app-opkobling / Pladsforhold / Ladetid hjemme

Pris

339.999 kr.

Rækkevidde (WLTP)

452 km

Maks. effekt

204 hk

Det er nok et spørgsmål, om man kan lide designet eller ej, men bilen skal have point for at skille sig ud. Teknisk set er e-Soul dog identisk med e-Niro, og priserne er også tæt på hinanden.

Læs også: Motors tidligere test af Kia Soul EV

Kia e-Soul har dog allerede nu fået den nye skærm på instrumentbordet, som de øvrige modeller først får senere. Desværre er Danmark ikke klar med en app-løsning, så man kan kommunikere med bilen fra sin smartphone.

Kia e-Soul kabine

Billedtekst her

Vælg det store batteri

Rækkevidden er med sine 364 km godkendt, og på farten er ladetiden god: Vi tankede 200 km på bilen på 38 minutter. Hjemme går det markant langsommere, da bilens egen lader kun benytter én fase. Regn med omkring 18 timer med en almindelig hjemmelader, mens en lader, der kan kombinere to faser, kan lade bilen op på omkring den halve tid.

Læs også: Komplet samling af alle Motors test af elbiler

Udstyret er imponerende, og kan man lide designet, er Soul en forfriskende elbil. Vores tip: Vælg den med det store batteri.

VIDEO: Tag med på test af Kia e-Soul