Hjælp til forsikringer
Spørgsmål og svar
Med blåt sygesikringsbevis har du ret til lægebehandling på lige vilkår med borgere i det land, du rejser i. Det vil sige, at du kan risikere egenbetaling på visse skader, hvis det er vilkårene i landet.
Dækker ikke hjemtransport
Kommer du til skade og skal have hjemtransport fra din ferie, dækker blåt kort ikke. Her skal du selv have en rejseforsikring.
Rejsekortet indeholder kontaktoplysninger til Tryg og vores alarmcentral. Det er en god ide at skrive policenummeret på din rejseforsikring, når du udfylder og printer rejsekortet.
Med rejsekortet er vi kun et opkald væk
Her kan du downloade og printe dit rejsekort. Hav det med, når du rejser – så er vi kun et telefonopkald væk, hvis du får brug for hjælp.
Der kan gå op til en måned fra du opretter forsikringen, til du får dit medlemsnummer. Når du er oprettet, vil du modtage en mail med bekræftelse og betingelser.
Når du har fået dit medlemsnummer, kan du efterfølgende finde det på Mit FDM eller ved at logge ind i Mit FDM app.
Kontakt
FDM Forsikringer
Kontakt os på tlf.nr. 33 91 66 88
Mandag til torsdag kl. 9-20
Fredag kl. 9-17
Lørdag kl. 9-16
Online anmeldelse
Har du en skade, kan den anmeldes her: Anmeld skade
Udenfor vores normale åbningstider er du velkommen til at sende en e-mail til: fdmforsikringer@tryg.dk
Har du brug for akut hjælp? Vi sidder klar 24 timer i døgnet.
Klik her hvis du har brug for akut hjælp
WIA – Reparationsforsikring
Kontakt WIA på tlf.nr.: 88 13 94 93
Mandag til fredag kl. 9-16
Online anmeldelse
Har du en skade, kan den anmeldes her: Anmeld skade
Udenfor vores normale åbningstider er du velkommen til at sende en e-mail til: reparationsforsikring@wia.dk.
Frit værkstedsvalg
Ønsker du at benytte et værksted, der ikke er oprettet i vores system, skal dit valgte værksted sende en mail til os med relevante informationer.
