C-HIC versionerne har LED-forlygter med kurvelys, de giver et godt lys. To-farvet karrosseri er også en del af udstyrspakken.
Biltest

Toyota C-HR - klassisk hybrid med et tvist

Toyota er hybrid-pioner, og den nyeste udgave viser, at teknikken bare bliver bedre og bedre for hver opdatering. Vi har tidligere prøvet denne hybridmotor i Corolla, men den passer mindst lige så godt i SUV’en med de dristige linjer: Toyota C-HR.
C-HR fås kun som hybridmodel i Danmark, og du kan vælge mellem 1.8- eller 2.0-liter. Vi anbefaler den kraftigste variant, der giver den bedste hybridoplevelse.

Motors vurdering

TOYOTA C-HR

19,2
Benzin
359.990 kr.
  • Lækre materialer i kabinen
  • Apple CarPlay/Android Auto
  • God hybriddrivlinje
  • Udsyn bagud
  • Mørkt på bagsædet
  • Ikke trådløs Apple CarPlay
Luk
Vis flere data

Fabriksdata

  • Motor
    2.0 liter – 4 cyl.
  • CO2 udledning
    119 g/km
  • Effekt
    184 hk
  • Moment
    190 Nm
  • Topfart
    180 km/t.
  • Acc. (0-100)
    8,2 sek.
  • Køreklar vægt
    1.584 kg
  • Maks. påhængsvægt
    725 kg
  • Bagagerum
    358 liter
  • Akselafstand
    264 cm
  • Garanti (bil/lak/rust)
    3 / 3 / 12
    (dog højst 100.000 km)
  • Mål
    L:440 cm B:180 cm H:156 cm

Motors tal

  • Beregnet økonomi 3,85 kr./km

Sikkerhed

2016
Luk

Hybridbilerne er en god overgangsteknologi eller bro mellem forbrændings- og elmotoren. Ser du på benzinøkonomien, så er 19,2 km/l pænt for en SUV-model, men det gælder kun, hvis du holder dig væk fra motorvejen, hvor forbruget øges betydeligt.

Kører du derimod inde i byen eller på landevejen, vil du opleve, at benzinmotoren ofte er slukket. Bilen har en indbygget måler, der under en af vores køreture viste, at motoren i gennemsnit var slukket halvdelen af tiden.

Lyt til FDMs podcast om Toyota C-HR

Vi savner en trådløs lader til mobilen, så den vil få en naturlig plads i bilen. Og så er det ærgerligt, at Toyota er gået væk fra deres moderne gearvælger, der selv kunne sætte gearvælgeren i ”P”, når man standsede motoren.
Vi savner en trådløs lader til mobilen, så den vil få en naturlig plads i bilen. Og så er det ærgerligt, at Toyota er gået væk fra deres moderne gearvælger, der selv kunne sætte gearvælgeren i ”P”, når man standsede motoren. 

Bedste hybrid fra Toyota

Hvor andre hybridmotorer fra Toyota kan være irriterende at høre på under acceleration, fordi motoren går højt op i omdrejninger, så opleves toliters hybridmotoren markant anderledes. Her er rigeligt med bundtræk, og det er sjældent, at motoren kommer højt op i omdrejninger.

Toyota C-HR fås som hybrid med enten en 1.8-liters eller denne 2.0-liters motor, og merprisen på 35.000 kr. er det hele værd, da du samtidig får en bil med et betydeligt større kraftoverskud og kun et lidt højere benzinforbrug.  

C-HR har lækre sæder, og især forsæderne støtter godt. Men på bagsædet savner vi friskluftdyser og en større siderude, så man ikke sidder med et lille koøje som her.
C-HR har lækre sæder, og især forsæderne støtter godt. Men på bagsædet savner vi friskluftdyser og en større siderude, så man ikke sidder med et lille koøje som her.

Toyota C-HR har dristigt design med dårligt udsyn

Designet er klart et af de parametre, som Toyota C-HR sælges på. Den skiller sig ud i trafikken, og med sin høje SUV-statur har du en høj indstigning. Kombineret med den nøglefri betjening i C-HIC-versionerne føles bilen derfor nem at benytte i hverdagen.

Læs også: Biltest af VW T-Roc

De smarte linjer betyder desværre, at udsynet skråt bagud efter f.eks. cyklister er ganske elendigt. Og sidder du på bagsædet, så er sideruderne meget små og højt placeret, så det føles lidt klaustrofobisk at være på anden række.

Der er både Apple CarPlay og Android Auto på skærmen nu, og godt det samme da navigation ikke er standard på topversionen.
Der er både Apple CarPlay og Android Auto på skærmen nu, og godt det samme da navigation ikke er standard på topversionen.

Fås nu med Apple CarPlay og Android Auto

Hvor Toyota tidligere prøvede at holde Apple og Google ude af deres biler, har de nu overgivet sig. Og godt det samme.

Læs også: Biltest af Skoda Karoq

Det er rart at Apple CarPlay og Android Auto nu er standard i C-HR, men vi kunne godt tænke os at forbindelsen var trådløs, og i den forbindelse er det ærgerligt, at trådløs opladning af mobilen ikke fås til C-HR. Det burde være muligt at tilvælge på en bil, der henvender sig til ellers moderigtige bilkøbere.     

Der er 358 liters bagagerum, hvilket underbygger at modellen reelt mere er til to personer end en større familie.
Der er 358 liters bagagerum, hvilket underbygger at modellen reelt mere er til to personer end en større familie.

C-HIC som Royale

Testbilen var topmodellen, som koster 360.000 kr. Ser man på udstyrslisterne, er det umiddelbart her, man får mest bil for pengene, men også her, der skal flest penge op af lommerne.

Biløkonomien har vi beregnet til 3,85 kr. pr. km inkl. alle tænkelige udgifter, og det er et fornuftigt beløb bl.a. takket være den fornuftige brændstoføkonomi og deraf lave ejerafgift.

Toyota C-HR er måske kun en smule elektrisk, men du vil sætte pris på hybridoplevelsen i hverdagen, hvis du primært kører i byen og på landevejene. 

Læs også: Biltest af Nissan Qashqai