Toyota Yaris - populær hybrid

Motors vurdering
Toyota Yaris Hybrid
- Forbrug
- Letkørt
- Udstyr
- Motorstøj v/acceleration
Fabriksdata
-
Motor1,5 liter - 4 cyl.
-
CO2 udledning75 g/km
-
Effekt100 hk
-
Topfart165 km/t.
-
Acc. (0-100)11,8 sek.
-
Køreklar vægt1.170 kg
-
Maks. påhængsvægt0 kg
-
Bagagerum286 liter
-
Akselafstand251 cm
-
Garanti (bil/lak/rust)3 / /
-
MålL:395 cm B:169 cm H:151 cm
Motors tal
- Målt forbrug 23 km/l
- Beregnet økonomi 2,50 kr./km
Et omfattende facelift har givet nyt liv til Toyotas mest populære bilmodel, Yaris. Nyt er bl.a. en sikkerhedspakke i alle udgaver, så bilen selv kan bremse for forhindringer, man ikke har set, helt op til 80 km/t.
Ved bykørsel virker hybridteknikken meget overbevisende.
Som tidligere fås bilen med både benzin-, diesel- og hybridteknik, og det er den sidstnævnte udgave, der i øjeblikket sælges flest af.
Vi har prøvet hybridudgaven med H2-udstyrsniveauet, som er yderst attraktivt, da man foruden hybridteknikken får en mængde nyttigt komfortudstyr.
Prisen er den samme som for dieseludgaven, og da hybridudgaven både kører langt på literen og har automatgear som standard, er det i de fleste tilfælde den, man får mest ud af at vælge.

Bedst i byen
Ved bykørsel virker hybridteknikken meget overbevisende. Bilen er letkørt og glider støjsvagt afsted med en kombination af benzin- og eldrift, og vi kunne ved bykørsel køre helt op til 28 km pr. liter.
På motorvejen er Yaris Hybrid dog mindre overbevisende, og har man meget af den slags kørsel, er dieseludgaven nok mere oplagt. Vi kørte kun 19 km pr. liter på motorvej, og så må man samtidig trækkes med en motor og gearkasse, der ofte er glad for at gå op i mange, ret støjende, omdrejninger.
Vores samlede benzinøkonomi nåede i snit 23 km/liter. Ikke unikt og langt fra fabrikstallets over 30 km/liter, men stadig på et pænt niveau.
