Toyota Yaris Hybrid
Biltest

Toyota Yaris - populær hybrid

Yaris Hybrid er Toyota’s mest solgte model. Den er nu faceliftet med fornem nødbremse, men gearkassen er stadig irriterende at høre på.
Toyota Yaris Hybrid set bagfra

Motors vurdering

Toyota Yaris Hybrid

30,3
Benzin/el
205.870 kr.
  • Forbrug
  • Letkørt
  • Udstyr
  • Motorstøj v/acceleration
Luk
Vis flere data

Fabriksdata

  • Motor
    1,5 liter - 4 cyl.
  • CO2 udledning
    75 g/km
  • Effekt
    100 hk
  • Topfart
    165 km/t.
  • Acc. (0-100)
    11,8 sek.
  • Køreklar vægt
    1.170 kg
  • Maks. påhængsvægt
    0 kg
  • Bagagerum
    286 liter
  • Akselafstand
    251 cm
  • Garanti (bil/lak/rust)
    3 / /
  • Mål
    L:395 cm B:169 cm H:151 cm

Motors tal

  • Målt forbrug 23 km/l
  • Beregnet økonomi 2,50 kr./km

Sikkerhed

2017
Luk

Et omfattende facelift har givet nyt liv til Toyotas mest populære bilmodel, Yaris. Nyt er bl.a. en sikkerhedspakke i alle udgaver, så bilen selv kan bremse for forhindringer, man ikke har set, helt op til 80 km/t.

Ved bykørsel virker hybridteknikken meget overbevisende.

Som tidligere fås bilen med både benzin-, diesel- og hybridteknik, og det er den sidstnævnte udgave, der i øjeblikket sælges flest af.

Vi har prøvet hybridudgaven med H2-udstyrsniveauet, som er yderst attraktivt, da man foruden hybridteknikken får en mængde nyttigt komfortudstyr.

Læs flere biltest på motor.dk

Prisen er den samme som for dieseludgaven, og da hybridudgaven både kører langt på literen og har automatgear som standard, er det i de fleste tilfælde den, man får mest ud af at vælge.

Toyota Yaris Hybrid instrumentbord
Instrumentbordet er veldisponeret, og den store skærm i midten sidder fint i øjenhøjde. Der er danske menuer, men navigation koster 8.195 kr. ekstra.

Bedst i byen

Ved bykørsel virker hybridteknikken meget overbevisende. Bilen er letkørt og glider støjsvagt afsted med en kombination af benzin- og eldrift, og vi kunne ved bykørsel køre helt op til 28 km pr. liter.

På motorvejen er Yaris Hybrid dog mindre overbevisende, og har man meget af den slags kørsel, er dieseludgaven nok mere oplagt. Vi kørte kun 19 km pr. liter på motorvej, og så må man samtidig trækkes med en motor og gearkasse, der ofte er glad for at gå op i mange, ret støjende, omdrejninger.

Vores samlede benzinøkonomi nåede i snit 23 km/liter. Ikke unikt og langt fra fabrikstallets over 30 km/liter, men stadig på et pænt niveau.

 

Toyota Yaris Hybrid bagagerum
Bagagerummet rummer 286 liter i både hybridudgaven og i de almindelige motorvarianter.

Få overblik over alle hybridbiler på biler.dk