Det store vejarbejde på Fynske Motorvej lige øst for Lillebæltsbroen er vendt tilbage efter sit vinterhi. Det betyder som i 2013 fire smalle spor og en fartgrænse på 80 km i timen.
Selv om den nye måde at udvide en motorvej på har været en succes med meget kortere indgreb i trafikken end ellers, har der også været særlig mange uheld på den ti km lange strækning.
Dobbelt så mange uheld som ellers

Det har fået Vejdirektoratet til at ændre på skilte og afmærkning og til at indrette plads til en af politiets fotovogne på strækningen.
Det er i udpræget grad i yderbanen, at der blev kørt for hurtigt i fjor, og derfor at denne vognbane i år gjort lidt smallere og afmærkningen i siden mere påtrængende. Den effekt bør ifølge Vejdirektoratet virke psykologisk, så bilisterne dæmper farten.
Udvides på kun to gange ni nåneder
Udvidelsen af E20 fra fire til seks spor sker på en ny måde. I ni måneder sidste år blev al trafik lagt over på den ene vejhalvdel, mens gravemaskinerne havde fred til at arbejde effektivt på den anden side af midterautoværnet.

Ud over at udvide motorvejen anlægges der samtidig en ny til- og frakørsel, Middelfart Øst. Frakørslen og tilkørslen mod vest er taget i brug.