Ugens spionfotos: Fiat Bravo

Fiat er nu klar til at vise sin nye Bravo, i første omgang som sedan. Men en femdørs og stationcar til Vesteuropa er også tæt på.

Fiat Bravo-afløseren får en profil, der minder om den nuværende models.
Nyt om biler

Fiat Bravo får en efterfølger. Det dokumenterer billederne her, men koncernchef Sergio Marchionne sagde det også i forbindelse med Genève-udstillingen i marts.

Fiat Bravo - eller Linea - lanceres i Vesteuropa i 2016. Fotos: Lehmann
Fiat Bravo - eller Linea - lanceres i Vesteuropa i 2016. Fotos: Lehmann

Der har været tvivl om, hvorvidt der overhovedet ville komme en almindelig Fiat-hatchback i kompaktklassen efter elendige eller lunkne resultater med Stilo og Bravo.

Bravo er udgået

Den nuværende Bravo er otte år gammel og udgået af produktion.

SE OGSÅ: Fiat dropper Bravo

Om Fiat ikke har kunnet beslutte sig for at komme med en afløser, eller om udviklingen bare er forsinket på grund af store nedskæringer i udviklingsbudgettet, er uklart. Fiat har de seneste år satset alt på modeller med 500-navnet i.

Nu kommer den i hvert fald. 21. maj vises på Istanbul Motor Show en afløser for Linea, en lokalt bygget og solgt sedan. Salget begynder til november.

Hatchbackudgaven ser vi tidligst på efterårets Frankfurt-udstillingen, og salget begynder i Vesteuropa en gang i 2016.

Skal måske hedde Linea

Sedanudgaven, der ikke skal sælges i Vesteuropa,  kommer først. Bilen vises officielt på Istanbul-udstillingen 21. maj.
Sedanudgaven, der ikke skal sælges i Vesteuropa, kommer først. Bilen vises officielt på Istanbul-udstillingen 21. maj.
Hvad navnet på den nye Golf-konkurent bliver, er uvist. Nogle kilder siger, at det kunne blive Linea. Senere skulle Bravo/Linea også komme som stationcar. Bilen skal åbenbart ikke hedde noget med "500".

Ifølge direktøren for Fiat i Tyskland, danskeren Henrik Starup-Hansen, vil Bravo-afløseren komme i 2016 og en kompakt MPV-version er programsat til 2017. Om MPV’en er samme bil som stationcar’en, som andre kilder nævner, eller om det er to forskellige biler, er uklart.

Alle varianter bygges på Fiats “small wide platform”, som også bruges til 500L, 500X og Jeep Renegade, og skal produceres i Tyrkiet.

SE OGSÅ: Ugens spionfotos: Audi A4