Dyrlægehotline
Nem adgang til dyrlægehjælp hjemmefra. Book en konsultation og oplev hurtig og professionel rådgivning til dit kæledyr med blot et par klik.
-
Konsulter en dyrlæge med videoopkald
-
En del af Sygdom og Ulykke-dækningen
-
Dansk dyrlæge når du er på ferie
Dyrlægehotline – konsultation via video
Nu kan du få nem adgang til veterinærrådgivning hjemmefra. Med Dyrlægehotline undgår du turen til dyrlægen og kan i stedet konsultere en dyrlæge via videoopkald. En hurtig løsning, der tilbyder hjælp til dit kæledyr og giver mulighed for at de kan forblive i trygge rammer i jeres eget hjem.
Dyrlægehotline følger automatisk med, når du har dækningen Sygdom og Ulykke i din hunde- eller katteforsikring.
Åbningstider for Dyrlægehotline
Du kan bruge Dyrlægehotlinen alle dage fra kl. 06-24 – også i weekender og helligdage.
Dyrlægehotline bruger autoriserede dyrlæger fra iVet.
Sådan benytter du Dyrlægehotline
Brug Dyrlægehotline nemt via din mobil eller tablet. Følg disse enkle trin:
- Log ind på Min side
- Vælg "Fordele"
- Klik på Dyrlægehotline
- Book en tid: iVet sender dig et link til en videosamtale.
- Afhold videosamtalen: Linket er aktivt, lige inden videosamtalen skal starte.
Dyrlægehotline - Altid klar til at hjælpe
Med Dyrlægehotline får du hurtig adgang til professionel rådgivning fra erfarne dyrlæger via videosamtaler over din mobil eller tablet.
Dine fordele:
- Få øjeblikkelig vurdering af dit kæledyrs helbred, når som helst – det gælder også aftener og i weekenden.
- Spar turen til dyrlægen og nyd trygheden ved konsultationer hjemmefra, til fordel for både dig og dit dyr.
- Selv på ferie kan du nemt konsultere en dansk dyrlæge over video og vurdere, om der er behov for et fysisk besøg hos en lokal dyrlæge.
Det kan du få hjælp til
Vores dyrlæger står klar til at svare på dine spørgsmål om sygdomme og skader, herunder symptomer som opkast, diarré, forgiftning, hudkløe og -problemer, øjen- og øreproblemer, hoste, nysen samt ulykker og skader. Dyrlægen også vejlede om adfærd, kost, ormekur og meget andet.
Sådan får du Dyrlægehotline
Dyrlægehotline er inkluderet i din hunde- eller katteforsikring, når du har 'Sygdom og Ulykke'-dækningen. Det koster derfor ikke ekstra at bruge Dyrlægehotline, så længe du har dækningen.
Tjek om du er dækket
På 'Mit FDM' kan du tjekke, om du har 'Sygdom og Ulykke'-dækningen og dermed adgang til Dyrlægehotline. Hvis du endnu ikke har denne dækning, kan du nemt tilføje den online via 'Mit FDM'.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp, kan du ringe på +45 78732469
Spørgsmål og svar om Dyrlægehotline
- Hvad kan Dyrlægehotline hjælpe med?
-
Vores dyrlæger kan rådgive om en række problemer som sygdomme og ulykker, herunder opkast og diarré, forgiftning, hudkløe og -problemer, øjen- og øreproblemer, hoste, nysen, samt skader og ulykker. De kan også besvare spørgsmål om adfærd, diæt og ormekur.
- Kan dyrlægen udskrive recepter?
-
Ja, dyrlægen kan udskrive digitale recepter, hvis det vurderes nødvendigt til behandling af din hund eller kat. Det er dog vigtigt, at dyrlægen har mulighed for at observere dit kæledyr under en online konsultation. Dyrlægen kan kun udskrive en recept, hvis det er muligt at stille en konkret diagnose i konsultationen.
- Skal jeg betale min selvrisiko på min forsikring, når jeg benytter Dyrlægehotline?
-
Nej, der opkræves ingen selvrisiko for konsultationer via Dyrlægehotline. Denne service er inkluderet i din hunde- eller katteforsikring med 'Sygdom og Ulykke'-dækning uden yderligere omkostninger.
- Hvor hurtigt kan jeg få en tid?
-
Du kan ofte få en tid samme dag, typisk inden for 60 minutter, hvis du booker inden for åbningstiden, som er fra kl. 06:00 til 24:00, alle ugens dage.
FDM er registreret som forsikringsformidler i Finanstilsynets register. Forsikringsgiver er Tryg Forsikring A/S, Klausdalsbrovej 601, 2750 Ballerup, CVR-nr. 24260666.
Tryg Forsikring A/S er tilsluttet Garantifonden for skadesforsikringsselskaber.