Audis nye designchef Marc Lichte har travlt med at vise, hvad han vil, og hvor Audis skal bevæge sig henad visuelt.
På Los Angeles-udstillingen sidst i 2014 viste han Prologue Concept som sedan, og nu på Genève-udstillingen går han videre med Prologue Avant Concept.Over fem meter lang
Det er en meget lang (5,11 meter) og visuelt meget langstrakt konceptbil, som med tanke på Avant-navnet må være et bud på, hvordan fremtidens Audi-stationcars kan se ud, når forskellige ønsker om rummelighed og sportsligt design skal kombineres.
Og selv om bagpartiet på konceptbilen ikke er dramatisk anderledes end dagens Avant’er, er stilen mere ”fastback-agtig”.
Det er ikke sikkert, at konceptbilen er en konkret forsmag for en bestemt Avant-model, men selv om konceptet er 15 cm længere end dagens A6 Avant, passer det tidsmæssigt meget godt med næste generation af denne bil.
Konceptbilen er samtidig endnu en budbringer om Audis strategi for opladningshybrider, der sælges under navnet e-tron.Teknik fra Q7 e-tron
Her er det en 3.0 diesel med 358 hk, der får hjælp af en elmotor med 134 hk. Lagt sammen giver det 455 hk og 750 Nm.
0-100 km/t. klares på 5,1 sekunder, og den grønne test bestås med 43 gram CO2 pr. km. Rækkevidden på strøm alene er 54 km.
Teknisk er konceptbilen dermed næsten identisk med den nye Q7, der snart er klar som opladningshybrid.