Den ny Citroën C4 bliver mere mainstream i sin fremtoning i forhold til forgængeren. Til gengæld kan man til foråret få en markant designer-udgave fyldt med livsstil og smart ekstraudstyr. Den hedder DS4.

DS-modellerne er baseret på de almindelige Citroën-modeller med samme tal-betegnelse, men med stort set sit eget karrosseri. Instrumentbordet er grundlæggende det samme, men design- og materialemæssigt peppet en del op.
Højere og kortere
DS4 har mere pondus end C4, bl.a. i kraft af en større højde (+ 4 cm), en mindre totallængde (- 6 cm), større bredde (+2 cm) og store hjul - helt op til 19 tommer.

Køreegenskaberne er strammet lidt op i forhold til C4, så DS4 bliver mere kontant i sin opførsel - lige som DS3 er mere sportslig end C3.
Fem forskellige motorer
Ved lanceringen kan DS4 leveres med to forskellige dieselmotorer, 110 og 160 hestekræfter samt tre benzinmotorer: 120, 155 og 200 hestekræfter.

- overvågning af den blinde vinkel
- ny type tågeforlygter med kurvelys - arbejder i en vinkel på op til 75 grader til begge sider.
- fartpilot/hastighedsbegrænser kan programmeres til flere hastigheder
- lydanlæg med surroundsound og ny software til lydstyring
- forstole med massagefunktion

- ”eTouch”, som bl.a. rummer bl.a. ecall (automatisk nødkald) og vejhjælpsopkald med lokalisering af bilen.
Disse nye tjenester er p.t. ikke virksomme i Danmark.
DS4 har verdenspremiere på biludstillingen i Paris i oktober.