Renault Clio med plads og stil

Renault viser nu den vigtige stationcar-version af den nye Clio. Stilen er frisket gevaldigt op.

Renault Clio stationcar er 4,26 meter lang.
Nyt om biler

Renaults helt store nummer på årets bilshow i firmaets hjemby Paris er den helt nye og for mærkets ekstremt vigtige Clio.

Bortset fra nogle enkelte eksemplarer af elbilerne Zoe og Twizy er Renaults enorme stand overstrøet med kun én model: Clio.

Stationcar og RS

Renault Clio stationcar har som den femdørs markerede hjulkasser.
Renault Clio stationcar har som den femdørs markerede hjulkasser.
Men ikke bare viser Renault den femdørs, som kommer til salg i december. Mærket holder også en helt reel verdenspremiere på stationcaren, som kan blive en vigtig variant i Danmark. Også GTI-versionen RS er med på standen.

Clio stationcar virker - ligesom den femdørs – som en ret flot og elegant bil. Udbygningen med det forlængede tag og ekstra store bagagerum har ikke gjort bilen mindre vellykket. Bl.a. er “skulderpartiet” bagtil i form af markerede hjulkasser bevaret på Clio Estate.

20 cm længere end femdørs

Designet på fronten er første eksempel på, at det længe "lovede" nye frontdesign føres ud i praksis på en produktionsmodel.
Designet på fronten er første eksempel på, at det længe "lovede" nye frontdesign føres ud i praksis på en produktionsmodel.
Stationcaren er vokset 20 cm bagud, så længden er oppe på 4,26 meter.

Det giver mulighed for at øge bagagerummet 130 liter i forhold til den femdørs, så det kommer op på 443 liter i alt. Det er stort set det samme som hos den nuværende stationcar.

Clio stationcar er klar i Danmark til foråret.