Allerede nu kan den danske importør således afsløre, at priserne vil starte så lavt som ved 200.000-kroners grænsen, og dermed bliver Vitara den billigste af sin slags herhjemme. Med det udgangspunkt venter den danske importør, at der kan sælges mindst 2.000 Vitara om året herhjemme.
Blød, men maskulin
Motor har allerede tidligere skrevet om bilen i forbindelse med de første prøvekørsler, men på det tidspunkt var prisen ukendt. Med de nye oplysninger er det interessant at gengive en lille del af den første omtale her:
LÆS OGSÅ: Motors prøvekørsel af Suzuki Vitara
”Selvom der var tale om forseriemodeller, gjorde Vitara en ganske pæn figur på de hullede og snoede veje omkring Nice. Bilen styrer snorlige, og det er tydeligt, at Suzuki sigter efter at give bilen mere personbilspræg. Den nye generation fås i øvrigt både med forhjuls- og firehjulstræk. Det mere civiliserede anstrøg gør sig også gældende i designet, hvor Suzuki helt bevidst har forladt forgængernes firehjulstrækkerlook og givet bilen lidt blødere, men stadig ret maskuline linjer”.Sikkerheden er ukendt
Den nye Vitara deler teknisk set platform med den også ret nye Suzuki S-Cross. Og med en længde på 4,18 m er den nye Vitara lidt mindre end den gamle Grand Vitara-model.
Motormæssigt introduceres Vitara med valg mellem en 1.6-liters benzin- eller dieselmotor, der i begge tilfælde yder 120 hk. Lige efter sommerferien vil benzinmodellerne kunne fås med en nyudviklet 6-trins automatgearkasse.
LÆS OGSÅ: Motors test af Suzuki S-Cross
På sikkerhedsområdet er Vitara fra starten udviklet, så den kan leveres med et hav af udstyrsdetaljer som f.eks. automatisk nødbremse, adaptiv fartpilot, LED-nærlys og en del mere. Men det er desværre ikke muligt at få sikkerhedsudstyret med i alle varianter, og det skal man lige være opmærksom på.
Endnu er det komplette modelprogram med alle danske priser og udstyrsdetaljer ukendt.